تازه کارها در طراحی گرافیک

تازه کارها

وقتی کاری را تازه شروع می کنیم به عنوان یک تازه کار یا فرد آماتور به ما نگاه می شود. همواره کارهایی که یک فرد تازه کار انجام می دهد با فردی که سالها در یک حوزه کار کرده قابل تشخیص می باشد. این موضوع در طراحی گرافیک هم کاملا مشهود است.

امروزه طراحی گرافیک به دلیل نفوذ بالای محتوای بصیری بین بازاریابان علاقمندان زیادی پیدا کرده است. خیلی از افرادی که در حوزه بازاریابی و یا تبلیغات فعالیت می کنند به استفاده موثر از طراحی گرافیک واقف شده اند و سعی در استفاده هرچه بهتر از آن را دارند.

از طرفی استفاده و استخدام طراحان حرفه ای و کارآزموده بسیار هزینه بر خواهد بود به همین دلیل بیشتر بازاریابان به سمت خودکفایی حرکت کرده و یا خود به سراغ یادگیری طراحی رفته و یا از طراحان تازه کار استفاده می کنند.

فرار از تازه کار بودن

از همین رو و با توجه به این که اصولا تازه کار اشتباهات یکسانی را تکرار می کنند و از طرفی طراحان حرفه خود نیز در ابتدا این اشتباهات را مرتکب می شدند اما اکنون با گذشت زمان آن اشتباهات دیگر تکرار نمی شود پس چه خوب است ماهم که تازه کار هستیم خود را به عنوان یک حرفه ای معرفی کنیم.

تنها کافیست تا یک سری اصول اولیه را که طراحان حرفه ای رعایت می کنند شما نیز رعایت کنید تا طرح شما برای مخاطب قابل تشخیص نباشد که توسط یک طراح آماتور (تازه کار) طراحی شده و یا توسط یک طراح حرفه ای، پس با ما همراه باشید.

اصول اولیه

فضای سفید و کاستن از شلوغ کاری

اگر به طراحی های یک آماتو نگاه کنید متوجه می شود از تک تک پیکسل ها استفاده می کنند و به آنها رنگ و یا تصویر تزریق می کند . تازه کارها علاقه ای خاصی به پرکردن تمام فضای سفید طرح دارند.

حال یک طراح حرفه این طور نیست و همواره تلاش می کنند تا طراحی ساده و گویا ایجاد کنند. شما باید همواره رویکردی مختصر و مفید در طراحی تان داشته باشید. عناصری که فضای زیادی از طرح را گرفته و فضا را از قسمت اصلی طرح می گیرند حذف کنید تا فضای برای جلب توجه کردن قسمت اصلی ایجاد گردد.

همواره قبل از پایان طراحی این سوال را از خود بپرسید با حذف کدام ایتم از طرح کلی ، ایتم اصلی بیشتر به چشم خواهد آمد. توجه به این نکته که پر بودن طرح هیچگاه باعث برتری طرح نمی شود .

قابلیت خواندن و فهمیدن

همواره شما در طراحی نیازند استفاده از فونت ها و حتی تایپوگرافی هستید. اگر می خواهید از تایپوگرافی استفاده کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که عده ای معتقدان تایپوگرافی نوع و روش موقعیت یابی عناصر در ظاهر طرح است و عده ای آن را ترکیب علم و هنر می دانند.

به هر حال یادگیری تایپوگرافی بدون نکات خاص خود امکان پذیر نخواهد بود. باید همواره به این نکته که هر فونت ویژگی های خاص خود را دارد توجه کنید. استفاده از فونت های پیچیده خواندن را برای مخاطب سخت تر می کند.

از همین رو استفاده از فونت های سخت و پیچیده که دارای طراحی خاص هستند کمتر توصیه می شود مگر آنکه بتوانید تعادل بین سبک و قابلیت خواندن را با ترکیب فوت های دارای طراحی خاص و فونت های معمولی، ایجاد کنید.

استفاده درست از رنگ ها

انتخاب رنگ

استفاده از رنگ ها در طراحی بسیار کار دشواری است. حتی طراحان حرفه ای نیز ممکن است ساعت ها زمان برای انتخاب رنگ مناسب و موثر برای طرح صرف کنند. رنگ ها به دلیل اینکه تاثیر مستقیمی بر روی احساسات و ذهنیت دارند ، باعث تاثیر گذاری بسیار بر روی درک طرح می کنند.

شمای کنتراست رنگ بالا

یک روش و تکنیک برای استفاده صحیح از ترکیب رنگ ها در طراحی می باشید. در این تکنیک بصورت همزمان از رنگ های مکمل و متضاد استفاده می شود. استفاده از کنتراست برای جذاب کردن طرح و از همه مهم تر هدایت ببننده به سمت اطلاعات کلیدی بسیار حائز اهمیت می باشد.

در هنگام شروع طراحی به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب رنگ ها با کنتراست بالا می تواند اثرات بصری بیشتری داشته باشد و اطلاعات کلیدی را در ذهن مخاطب ثبت کند.

بهمن ۱۸, ۱۳۹۹

۰ پاسخ به "تازه کارها در طراحی گرافیک"

    ارسال یک پیغام

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ارتباط با کافه بلوط

    آدرس : خراسان جنوبی ، بیرجند ، پارک علم وفناوری خراسان جنوبی ، اتاق 101
    آدرس ایمیل: dp.cafebaloot@gamil.com

    logo-samandehi دروازه پرداخت معتبر

    All Right Reserved For Cafe Baloot 2018

    X