اصول طراحی تراکت تبلیغاتی

طراحی تراکتتراکت تبلیغاتی معمولا برگه‌ای چاپی و تا نشده است که برای جلب توجه مردم به رویدادی خاص، خدمات، ایده یا محصول به کار گرفته می‌شود. طراحی تراکت های تبلیغاتی اصول خاصی دارد . چرا که هرچقدر طراحی تراکت دقیق تر باشد باعث جلب توجه بیشتر مشتریان ، کاربران و مردم عادی خواهد شد.

اصول طراحی تراکت تبلیغاتی

  • جلب توجه کنید:

تراکت تبلیغاتیِ شما باید با تراکت‌های دیگر به شکلی متفاوت باشد که مردم را به خواندن آن ترغیب کند. از تصاویر جذاب، رنگ‌های روشن و چاپ با کیفیت استفاده کنید. سعی کنید با استفاده از جملاتی که جلب توجه می‌کنند، تعداد بیشتری از افراد را به خواندن تراکت خود تشویق کنید.

  • اهمیت محتوا:

فقط به تصاویر و طراحی زیبا در تراکت‌ تبلیغاتی تکیه نکنید. تصاویر و طراحی برای جلب توجه بسیار مفید هستند اما محتوا همیشه از اهمیت بالاتری برخوردار است. مخاطب شما کیست؟ هدف تراکت تبلیغاتی چیست؟ پاسخ دادن به این قبیل سؤالات، به شما کمک می‌کند تا از تیتر مناسب استفاده کنید، کلمات درست را انتخاب و به بهترین شکل ممکن تراکت‌ها را در بین مردم توزیع کنید.

  • دلیلی برای اقدام و عمل به مخاطب بدهید:

در مورد نتیجه‌ای که از این تبلیغات انتظار دارید واضح و شفاف باشید. انتظار دارید مخاطبان بعد از خواندن تراکت تبلیغاتی شما چه واکنشی نشان دهند؟ با استفاده از جمله‌ای که آنها را به اقدام مورد نظر تشویق می‌کند، قصد خود را نشان دهید. در میان جملات رایجی که برای این منظور استفاده می‌شوند می‌توان به «همین حالا صرفه‌جویی کنید»، «مجانی ثبت‌نام کنید»، «همین حالا سفارش دهید» و «همین امروز تماس بگیرید» اشاره کرد. برای افزایش قدرت جملات، می‌توانید از محدودیت زمانی برای اقدامات مخاطبان استفاده کنید.

  • تصاویر مناسب:

از تصاویر با‌ کیفیت بالا و خوب برای ایجاد تمرکز بصری استفاده کنید. اگر تراکت تبلیغاتی شما از تصویری که جلب توجه کرده و روایت‌گر داستانی باشد برخوردار نیست، همان بهتر که اصلا تصویری در آن به کار نرود. به جای آن می‌توانید از طراحی با استفاده از متن و رنگ‌های شاد استفاده کنید.

  • اطلاعات مفید:

معمولا مردم به اطلاعاتی علاقه‌ دارند که به نوعی بتواند برای‌شان مفید باشد. برای یک لحظه خودتان را به جای مشتریان‌تان قرار دهید. شرکت شما چه محصولی می‌تواند تولید کند که به سود آنها باشد؟ نیازها و خواسته‌های مشتریان‌‌تان چه هستند؟ سعی کنید آن نیازها را مورد هدف قرار دهید. برای اینکه توجه و علاقه‌ی خوانندگان خود را از دست ندهید مختصر و مفید حرف بزنید. تراکت را با اطلاعات اضافه و غیرضروری پُر نکنید. از جملات کوتاه استفاده کنید و فقط در مورد موضوع مورد نظر اطلاعات بدهید.

  • خواندن و آزمایش متن:

بارها این اتفاق افتاده است که به خاطر یک اشتباه کوچک، هزاران تراکت دوباره چاپ شده‌اند. متن تراکت تبلیغاتی خود را بارها و بارها بخوانید. قبل از اینکه تراکت‌ها را در حجم بالا به چاپ برسانید، تعداد کمی آزمایشی چاپ و بین مردم توزیع کنید تا مطمئن شوید هیچ اشتباهی در آنها رخ نداده است. از این چاپ آزمایشی می‌توانید متوجه شوید که مثلا، اندازه‌ی عنوان مناسب است و می‌تواند از فاصله‌ی دور جلب توجه کند یا نه.

شهریور ۱۳, ۱۳۹۹

۰ پاسخ به "اصول طراحی تراکت تبلیغاتی"

    ارسال یک پیغام

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ارتباط با کافه بلوط

    آدرس : خراسان جنوبی ، بیرجند ، پارک علم وفناوری خراسان جنوبی ، اتاق 101
    آدرس ایمیل: dp.cafebaloot@gamil.com

    logo-samandehi دروازه پرداخت معتبر

    All Right Reserved For Cafe Baloot 2018

    X