تجربه کاربری کامل واقعیت یا خیال

تجربه کاربری کامل

در ادامه مقالات حوزه رابط کاربری قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که آیا داشتن تجربه کاربری کامل یک واقعیت است یا یک خیال؟ روی تجربه کاربری(ux) تمرکز کنید، شگفت آوره، هنوز هم می تونید روی یک پروژه که به نظریات اون تسلط دارید چیره بشید. در حالی که بر اساس قوانین تصمیم گیری در کوتاه مدت برای هیچ کسی ممکن نیست، تا بتونه رضایت مدیران رو جلب کنه (یا حتی خود طراحان). به عنوان یه راه حل،UX  اطمینان شما رو از محصول نهایی کاهش میده و از اون دور میکنه ، پس طراح ها چطور میتونن در مورد اهمیت ux  (تجربه کاربری) روی پروژه هایی که از قوانین تصویر استفاده میشه کمک بگیرن؟

ترکیبی از سلیقه ها :

همواره به یاد داشته باشید که حتی طراحان خوب هم ناسزا میشنوند. از طرح های رنگی به فونتها، لایه ها به سازمان محتوا, از طراحی درست ،علم گرفتن باعث میشه یه هنر در دستان یه شخص درست باشه ولی در حالی که ممکنه در سلیقه ها اختلاف داشته باشن.حتی با کسانی که ظاهرا جز هیچ کدوم از اونها نیستن.

این هنوز یه نقش مهم و یه حقیقت دشواره  که در طراحی خوب باید، برای کاربران کار کرد. UX متفاوت است. وقتی که تصور در یک نقطه ارزش تست و ازمایش کردن برای واقعی بودن ،اندازه و ارزیابی اینکه چی کار کنه و چی کار نکنه.هر پروژه ای باید یه راهنما داشته باشه تا به کمک تعامل واقعی با کاربران واقعی و توجه به نیاز اونها کنن ، و هر دو باید در موردشان صحبت بشه و نباید ناگفته بمونن.

داشتن فرضیه در مورد اینکه چه اعضایی مثبتن

UX  موثر، در واقع بدتر از قضاوت شخصی در مورد آن چیزی که جذاب است میباشد ، یا اینکه مشکل دیگه از مزه اونه. بعد از همه اینها متوجه میشیم که طعم و مزه یه چیز ذهنیست. تجربه کاربری قابل سنجشه. مشاهده و گذارش مشاهده طراحی به دو شکل معنی میدهد یکی گوش دادن به باز خورد ها از طریق ازمایش کنندگان.

 کاربران ،همچنین رفتار واقعی ای که در مقابل طراحی اونها اتفاق میوفته رو مشاهده میکنن. برای طراحان وب ،خوشبختانه تعداد زیادی منایع برای کمک های اولیه و سنجش رفتار کاربران وجود داره  ،شبیه آنالیزره گوگل. صرف کردن زمان ، پول و مقداری از دسترسی ها ، و راه اندازی ازمایشیش هم میتونه ممکن باشه. نکته مهم ، بازخورد عملی کاربران اینگونه است که تا زمانی که از ایمنی طراحی تون مطمن نشدن با صداقت دخالت نمیکنند.

این سخت تر از اونه که با مطالعه مستندات روی عملکرد کاربر استدلالی کنید ، حتی در مراحل اولیه توسعه . بهترین راه برای جلوگیری از ظاهر شدن این مشکل اینه که بینش خلاق را بپذیرید. در مصاحبه ای با توسعه دهنده ux  سایت google ، Professor Ronnie Batista fromRutgers  در مورد مدرسه کسب و کار توضیح داده شده ،لااقل اگه شما بتونید خود واقعی تون رو نشون بدید و اینکه به نظر شما ، شما در ابتدا تنها انجام دهنده ان نیستید… چیز مهمی که درست نیست اما به عینه میشه سنجیدش اینکه چطور با کاربران ارتباط برقرار میکنه.

پرسیدن سوال درست

ارتباط آشکاری بین زیبایی شناسی و ux  وجود داره ، ظاهر یه رابط کاربری تحت تاثیر رفتار وعملکرد  ux است ، اما زیبایی شناسی شبیه مگس کش برای نظرات عمل میکنه و در واقع درگیری طول پروژه هاست. اینها اهمیت اون رو مضاعف میکنه که درواقع طراح ها اطرافشون رو میبینن ، وبه جای اینکه به سادگی از اون بگذرن بازخوردش رو درخواست میکنن.

قبل از اینکه هر طراحی کارش رو شروع کنه نیاز داره اول اهداف رو مشخص کنه و از رفتار های مطلوب کاربران تعریف کنه. چگونه نتایج رو میسنجید؟ چه چیزی میتونه شما رو به عنوان یک موفق یا شکست خورده  در مورد چگونگی رویکرد کاربران سایتتون بشناسونه؟ معیار های شما واقعا به مشاهده چه چیزی نیاز دارن؟

تمام جنبه های طراحی در خدمت پاسخ دادن به پرسش های مشابه است. پس وقتی کاربران شروع میکنن به همکاری با محصول شما ، شما نیاز به هر تغییری برای شرایط اولیه دارید. هر شرکتی ، هر صنعتی  و هر فرایندی از طراحی نیاز داره یه حضور فعال داشته باشه. کتابخانه ها دارن به سمت دیجیتالی شدن پیش میرن ، اما تعدادی از الگو ها هنوز به شکل انالوگ هستن. تشخیص و فهمیدن ، فهمیدن برای کاربرانتان مشکل است  به معنای  در اختیارگرفتن زمان تا زمانی که شناسایی کردید رو طراحی کنید. یادتون باشه یاد گرفتن صداهایتان بسیار زود تر انجام میگیره تا اینکه در ذهنتئن اونو بزارید.

مردی ازجنس مردم

کاربران اغلب به طرفداران فقیر برای کارهایشان نیاز دارن. یا به دلیلی انها نمیدونن که چی بهتره ، یا اینکه به سادگی راه حل ها رو گسترش میدن برای مقابله با یه طرح بهینه ، کاربران وقتی که به سمت بهبود تجربه شون میان نمیخواهن هیچوقت به خودشان کمک کنن. طراحان بزرگ تنها در ابزار ها و تکنیک ها استاد نیستن بلکه پروژه هایی هم نیزانجام میدن : انها صدایی از مشتریانی که با محصولاتشان در تعامل اند رو میگیرن.

برای اینکه این کارو موثر انجام بدن ، تلاش میکنن با کاربرانی که نیاز به یک اولویت در حال اجرای طراحی هستن درگیر بشن. نهایتا میخوام اینو بگم که، ux نیاز بیشتری به مروجان صوتی و طرفداران بی ریا داره. به قول شرلوک هلمز معروف که میگه : “اطلاعات ! اطلاعات ! اطلاعات ! نمیتونه بدونه خاک رس آجر درست کنه”.همینطور هم برای طراحان ،که حتی در گذشته در مورد هر پروژه جدیدی یه سری محدودیت های ازرشی جدیدی رو تجربه میکردن به خاطر اینکه تجربه کاربری کاملا محدودیت هایی در انتخاب داشتن و بیشتر در مورد ناظر و پاسخ گو بودن.

۰ پاسخ به "تجربه کاربری کامل واقعیت یا خیال"

    ارسال یک پیغام

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ارتباط با کافه بلوط

    آدرس : خراسان جنوبی ، بیرجند ، پارک علم وفناوری خراسان جنوبی ، اتاق 101
    آدرس ایمیل: dp.cafebaloot@gamil.com

    logo-samandehi دروازه پرداخت معتبر

    All Right Reserved For Cafe Baloot 2018

    X